Aston Martin идентифицира недостатъка в колата на Фернандо Алонсо
След Гран При на Испания, в която астуриецът спечели първите си точки, Майк Крак анализира основния проблем с AMR25
Фернандо Алонсо успя да спечели първите си точки за сезона благодарение на изключителен финал на Гран При на Испания, като се изкачи от 13-то на девето място само за шест обиколки. Сега той гледа напред към Канада, където се надява резултатите на Aston Martin да бъдат още по-добри. „Радвам се, че феновете успяха да се насладят. Беше трудно състезание, нямахме много темпо, а скоростта на правата беше трудна. Трябва да започнем да изпреварваме с DRS на правата и да не правим самоубийствени движения.
В Маями бяхме далеч от предпоследната кола, което беше обезпокоително. В Испания бяхме в челната десетка през цялото състезание. Понякога сме между десето и дванадесето място, а друг път между тринадесето и шестнадесето. Това ни дава шанс да се състезаваме“, каза астуриецът.
Фернандо Алонсо вече мисли за Канада, където се надява на положителна промяна: „Все още трябва да подобрим малко състезателното темпо и Канада би трябвало да е добра писта за нас.“
Все още има много проблеми, които отборът не е успял да реши, и оперативният директор Майк Крак се е заел с това. Фернандо Алонсо отдавна моли Aston Martin да реши сериозен проблем с тазгодишната кола: ниската ѝ максимална скорост на правите. AMR25 е една от най-бавните коли на правите и дори с отворен DRS, Фернандо Алонсо губеше потока от по-бързи коли на последното Гран При на Испания. „Трябва да подобрим това, защото трябваше да правим много маневри, не на правите, а само на къси прави или излизайки от завои. Видяхме го в Имола и тук, но това губи много време“, казва Крак. „Това е нещо, което трябва да коригираме. Трябва да преразгледаме как стигнахме дотук, защото бяхме сред най-бавните на правите и трябва да се подобрим. Защото правим състезанията за пилотите, много трудни. Те трябва да гледат повече в огледалото за обратно виждане, отколкото към колата отпред.“
Друг проблем е разликата в темпото между квалификацията и състезанието. „В квалификацията те слагат нови гуми и затова много от проблемите, които колите имат, са скрити“, казва той.
Aston Martin вече работи по решаването им и върху пакета за подобрения, който първоначално е планиран за Силвърстоун. Крак обаче не иска да определя дати и предупреждава: „Ще видим. Когато са готови, ще ги докараме.“
Източник: La Razón