Формула 1 може да промени шансовете на Фернандо Алонсо
Нещата не вървят добре за Астън Мартин в първото Гран При за годината. Фернандо Алонсо изрази съжаление, че инцидентът, който го принуди да се оттегли от Гран При на Австралия, е бил „много скъп“ за неговия отбор и призна, че въздействието на дъжда е направило състезанието „едно от онези, които не харесва“.
Докато беше десети в 34-та обиколка, достигайки зоната на точките след изкачване на две места от стартовата решетка, астуриецът се завъртя, след като удари бордюра твърде силно на изхода от седмия завой и се удари в стената.
Пилотът обаче е оптимист за GP на Китай след обрат в последната минута, който може да му даде предимство в надпреварата за класиране на подиума.
FIA обяви значителна промяна в правилата за задното крило, което може да доведе до промяна в представянето на някои отбори от Формула 1. Международната федерация издаде нова директива за допълнително ограничаване на степента на гъвкавост както на предните, така и на задните крила. Всички те преминават тестовете за тегло и деформация в застой, но когато FIA проверява камерите на висока скорост, наблюдава модификации, които дават предимство на някои отбори. Най-крещящият случай е този на Макларън и неговия Mini DRS.
Добри новини за Фернандо Алонсо
Новите изисквания на Гран при на Китай ще се отразят негативно на McLaren и Ferrari, които вече се възползваха от дизайн, който подобрява аеродинамиката. Той също така представя нови възможности за определени отбори, като Астън Мартин и Фернандо Алонсо.
В изявление FIA заяви, че след анализ на изображенията от камерите, използвани за изследване на деформацията на задното крило, „има достатъчно основания незабавно да се въведат по-строги тестове“. Този тест, за състезанието в Шанхай, ще ограничи празнината, която може да се отвори между основната равнина на задното крило и клапата до 0,75 мм, когато се приложи вертикално натоварване от 75 кг в бокса.
Това включва толеранс от 0,25 мм, разрешен при кратко предизвестие, който ще бъде премахнат за следващото състезание в Япония на 4-6 април, намалявайки допустимото разстояние по време на тестване до 0,5 мм. В Австралия този така наречен „слот“ е можело да се отваря на не повече от 2 мм.
Удар по Ред Бул и Ферари
ФИА каза, че отборите са били информирани за тази промяна на правилата миналия понеделник и че всички отбори са се съобразили с разпоредбите в Австралия. Отборите отдавна експериментират с огъване на крилата като инструмент за увеличаване на производителността.
Това означава, че съпротивлението може да бъде намалено на правата, тъй като крилото променя формата си при повишено натоварване, увеличавайки скоростта по права линия, преди крилото да се върне към производствената спецификация на максимална притискаща сила, тъй като автомобилът намалява скоростта в завой, за да увеличи сцеплението.
Като цяло процесът позволява на отборите да управляват автомобили с повече притискаща сила в завоите, без да жертват скоростта по права линия, което обикновено би било следствие от по-мощни крила. Това стана особено важно при сегашното поколение автомобили, тъй като присъщият им дизайн затруднява постигането на идеален баланс на управление между завои с висока и ниска скорост.
По-строги правила за деформиране на предното крило ще бъдат въведени за Гран при на Испания, което ще се проведе от 30 май до 1 юни. Решението на ФИА е добра новина за Фернандо Алонсо и неговия отбор Астън Мартин, тъй като британският отбор не е използвал задно крило, като това.
Намаляването на преднината, държана от пилотите на Макларън и Ферари, може да постави Алонсо много по-близо до битката за челни позиции в предстоящите състезания. Друг основен бенефициент е Red Bull, който побърза да подаде жалба до FIA, за да бъдат прегледани колите на Хамилтън и Норис.
Алонсо претърпя подобна ситуация, когато FIA забрани задното крило на Aston Martin за 2023 г., един от ключовите активи на отбора за подобряване на представянето му.
Източник: LA RAZON