„Перфектна работа“ от Роси
Валентино Роси „свърши перфектна работа“ по пътя към първия си подиум на GT World Challenge Europe. Състезанието се проведе на пистата „Brands Hatch“ в Кент, Великобритания. Признанието за ветерана Роси дойде от неговия съекипник в WRT BMW Максим Мартин.
Седемкратният шампион в Moto GP спечели призово класиране със своето BMW M4 GT3. Италианецът финишира втори във второто от двете едночасови надпревари, проведени през уикенда. Стартът бе част от програмата на GTWCE Sprint Cup за тази година.
Представянето на Роси бе приветствано от Мартин, който бе възхитен от работата на шампиона във Великобритания. Белгиецът сподели пред медиите:
„През цялото състезание той беше изключително фокусиран в и не направи никакви грешки. Роси свърши перфектна работа. Беше наистина интензивна надпревара. Ние, целият екип, си казахме, че той наистина няма спиране.“
Шефът на WRT BMW Винсент Восе каза, че не е изненадан от постигнатото от Роси през уикенда във Великобритания. Пред медиите той бе лаконичен:
„Не бих казал, че бях впечатлен, защото знаех, че може да го направи“, каза Восе. „Вале свърши страхотна работа, но вече ни беше доказал на какво е способен.“, продължава босът на WRT BMW.
Роси трябваше да се справи с конкуренцията на колегата си от тима Чарлз Вертс. Неговият съотборник бе съвсем близо през по-голямата част от последната фаза на второто състезание на пистата „Brands Hatch“.
Колата на WRT с Мартин бе трета до задължителния питстоп. Белгиецът успя да се промъкне до втората позиция, изоставайки само от автомобила Audi R8 LMS GT3 на Tresor Orange 1, управляван от Матиа Друди. След това Роси пое управлението.
Той не успя да поддържа темпото на Друди, който спечели състезанието. Италианецът бе в оспорвана битка с Рикардо Фелер, като първоначално успя да се отдалечи от следващия го Вертс. Белгиецът от своя страна трябваше да се справя с опитите на Бенджамин Гьоте, управляващ McLaren 720S GT3 EVO, да го изпревари.
Вертс успя да се отдалечи от следващия го германец, влизайки в питстопа с Николай Кяергаард от екипа на Garage 59. Белгиецът се доближи максимално до Вале в последните обиколки, завършвайки само с девет десети изоставане от италианеца.
Мартин предположи, че той, Роси и техният партньор в кръговете на GTWCE Endurance Cup, Аугусто Фарфус, могат да продължат да печелят още повече призови места тази година.
„Относно темпото, което имаме сега, и нашите спирания в бокса – тъй като отборът е наистина добър в бокса – мисля, че можем да имаме добри резултати“, каза белгийският пилот на WRT.
Запитан дали вярва, че победите предстоят, Мартин отговори: „Както видяхте и тук, не бяхме толкова далеч от това да спечелим, което ме кара да мисля, че всичко е възможно.“
А „виновникът“ за 2-ото място Роси допълни: „Много се радвам за тази призова позиция и първи подиум за годината. Бяхме доста близо до подобно класиране на няколко пъти миналата година. Така беше и в Монца в началото на сезона от надпреварата в Endurance Cup 2023 по-рано през април. Най-накрая го постигнахме!
Всички свършихме добра работа, отборът, аз и Максим, който записа страхотно време за обиколка в квалификацията. Стоповете бяха перфектни и резултатът е този подиум.“, завърши Роси.
Двамата пилоти на WRT стигнаха едва до 14-ата позиция в едно от предните състезания от програмата на GTWCE Sprint Cup. Валентино Роси е истинска легенда, но започва своята състезателна кариера в мотоциклетизма. Италианецът има в актива си цели 9 световни титли от Moto GP.
През 2021 г. Роси обяви официалното си оттегляне от мотоциклетния спорт, като продължи своята кариера в автомобилните състезания от сериите GT World Challenge Europe. Дебютът на „Доктора“ в тима на WRT бе ознаменуван и със смяна на марката автомобили. До 2023 г. тимът се състезаваше с Audi, но през този сезон вече Роси и неговият съекипник ще управляват BMW M4 GT3.