Шефът на Ред Бул изрази задоволство
Всякакви опасения, че Ред Бул може да се провали в борбата със своите големи съперници във Формула 1, изчезнаха с победата на Макс Верстапен. Пилотът финишира в Унгария с комфортна преднина от цели 33 секунди.
Единственият истински проблем за нидерландеца, който само ден по-рано се оплака от „ужасното“ управление на болида си, допускайки Люис Хамилтън да започне от 1-а позиция на старта, беше когато Ландо Норис счупи трофея му на подиума за награждаване.
„Ние сякаш се състезаваме във Формула 2“, пошегува се след това шефът на Мерцедес Тото Волф. „Ред Бул няма конкуренция във Формула 1.“
Сега един от основните конкуренти се явява Макларън. Но Волф смята, че колите му на претендентите не са толкова добри, колкото на Ред Бул. Все пак Норис се представи отлично с Макларън и завоюва 2-ата позиция в Унгария. Това бе пореден подиум за британеца, който на предишното състезание, проведено на пистата „Силвърстоун“, също зае място на почетната стълбичка.
„Резултатът не го показва, но темпото ни срещу всички останали е доста добро. Но е безсмислено да гледаме кой е втори, когато първият печели с голямо предимство.“, продължава Волф.
Той заяви, че преимуществото на Ред Бул пред сравнение с останалите все още е „огромно“. Но за разлика от Хамилтън Волф не смята, че трябва да се въвеждат нови правила, за да се предотврати подобна доминация през следващата година.
„Това е така“, каза австриецът. „Докато се спазват правилата, няма какво повече да се иска.“
Носят се слухове за потенциално нарушение на тавана на бюджета на Ред Бул, което миналата година доведе до глоба и ограничения за отбора. Хамилтън каза по-рано на „Хунгароринг“, че наказанието на тима всъщност е „удар през ръката“.
„Лесно е да хвърляш обвинения, когато не се представяш на ниво“, отвърна шефът на отбора на Ред Бул Кристиан Хорнер. „Просто съм невероятно горд от работата, която нашите екипи вършат с ограниченията, на които сме подложени.“
Но докато Мерцедес, Ферари и Астон Мартин се борят да съкратят разликата от Ред Бул, Волф трябваше да признае напредъка от една секунда, който Макларън направи със своята кола.
„Всъщност е по-малко от това“, усмихна се шефът на тима Андреа Стела.
Ферари, от друга страна, се бори да постигне нещо повече през 2023 г., като Карлос Сайнц продължава да изразява недоволството си от фаворизирането на неговия съотборник Шарл Льоклер. За пореден път „червените кончета“ се провалиха, достигайки само до 7-ото и 8-о място на писта „Хунгароринг“.
„Ако бях победил, щях да съм по-ядосан“, каза Сайнц. „Но когато става дума за седмо или осмо място, не съм толкова притеснен.“
„Защото продължавам да твърдя, че нашият приоритет трябва да бъде да разберем защо в последните десет обиколки с твърди гуми Мерцедес ни водеше с повече от секунда на обиколка. Беше трудна година“, добави Сайнц. „Преди всичко колата има някои основни слабости, които виждаме сега на почти всички писти.“
Шефът на Ферари Фредерик Васьор обяснява: „Всички се подобряват, но с ограничението на бюджета стъпките стават много по-малки, така че е трудно да наваксаме.”
Така че за Ред Бул и Верстапен, чиято победа и най-бърза обиколка в неделя увеличава преднината му пред собствения му съотборник Серхио Перес до 110 точки, възстановяването на доминацията им след поражението в квалификациите е истинско облекчение.
„Имахме притеснения относно състезанията в Унгария и Сингапур“, призна представителят на тима д-р Хелмут Марко. „Според изчисленията те са най-трудните трасета за нас. Такава голяма победа е облекчение за отбора ни. Мисля, че това беше и 250-ото призово място за нас. С всяка победа достигаме висоти, за които дори не сме могли да мечтаем.“
Според Марко вижданията на Фетел за климата и глобалното затопляне може да осуетят неговото завръщане. Екологичната позиция на германеца е в състояние да попречи на завръщането му във Формула 1 в екипа на Ред Бул.
Това предупреждение отправи бившият шеф на отбора за четирикратния световен шампион. Мнението на Марко дойде на фона на слуховете, че Фетел скоро може да се завърне след отказването си с нова роля във Формула.
„Не знам дали Себастиан ще се върне“, каза 80-годишният Марко в Унгария. „Той първо трябва да открие себе си. И също така трябва да признае, че във Формула 1 винаги ще има двигатели с вътрешно горене.“
„Дърветата растат в гората, което е хубаво нещо. Именно по този въпрос се различавам от него, защото ми харесва да управлявам дърветата в моята гора, а не да надничам в чинията на другите“, добави той, след като Фетел наскоро предупреди, че F1 рискува заличаване заради въглеродните емисии, отделяни от болидите.
Марко също беше попитан за впечатляващата доминация и рекордите на Ред Бул тази година. Той каза, че една от основните причини е била слабостта на съперниците на отбора.
„Ферари и Мерцедес не оправдаха очакванията“, заяви той. „Ако погледнем 2022 г. и 2023 г., те имат повече регрес, отколкото прогрес. И тъй като нямаме достатъчно добра конкуренция, натрупахме толкова голяма преднина в шампионата.“, завърши той.
Марко няма да се отказва след сезон 2023
В кулоарите на „Хунгароринг“ се появиха слухове, че бившият пилот от Формула 1 може да се оттегли в края на настоящия сезон. На 80-годишна възраст, победителят в Льо Ман от 1971 г. все още работи на пълни обороти като ключов служител в успешната програма на Ред Бул.
Смяташе се, че сегашният му договор е с продължителност поне до края на 2024 г., но наскоро беше оповестено за негови пререкания с новия изпълнителен директор на тима Оливер Минцлаф. Това се случва след смъртта в края на миналата година на Дитрих Матешиц.
На въпрос за слуховете на „Хунгароринг“, австриецът каза: „Не знам за това. Планът ми е да продължа поне до следващата година – договорът ми свършва през 2024 г. Така че не знам откъде идват подобни слухове.“
Преди Унгария, Марко шокира света на Формула 1 с решенията, взимани в Ред Бул. Една от последиците бе уволнението на Ник де Врис от отбора на Алфа Таури.
Но тъй като наследникът му Даниел Рикиардо успя да се справи с Юки Цунода още в първия опит. Австралиецът се представи добре в третия кръг на квалификациите. По този повод Марко заяви, че решението му за уволнението е напълно оправдано.
„Представянето на Даниел беше изненадващо силно“, каза шефът в Ред Бул. „Има истински подем в отбора и всички отново са усмихнати. Още в началото инженерите бяха изключително щастливи от страхотната обратна връзка, която получиха от Рикиардо“, заяви Марко.
Шефът на Мерцедес Тото Волф каза в събота, че смята, че новият пилот в Алфа Таури е като „еталон“, а в същото време от Ред Бул обмислят дали следващия път да отстранят и Серхио Перес.
„Ако Рикиардо иска да продължи при нас, той трябва да се старае“, лаконичен бе Марко. „Но договорът с Перес е до 2024 г. Той трябва да подобри представянето си. Ние му казахме просто да се концентрира и да не гледа винаги към Макс. Той просто трябва да бъде малко по-спокоен.“
Що се отнася до японеца Цунода, който също се смята за потенциален наследник на Перес в топ отбора на Ред Бул, амбицията му бе прекършена след включването на Рикиардо в отбора на Алфа Таури.
„Изобщо не ме интересува“, каза японецът, когато го попитаха за темпото на австралиеца.
Формула 1 заплашва да блокира безплатните зрители на Гран при в Лас Вегас
Ръководителите на F1 искат да ограничат феновете да гледат без пари състезанието в Невада. Това ще стане, ако хотели, казина и ресторанти не заплатят солидните лицензионни такси.
Американските медии съобщават, че на местата по протежение на ивицата, наречена The Strip, както и отвъд нея, трябва да се да плаща по 1500 долара на човек. Сумата за някои от бизнесите в този район може да достигне до няколко милиона. В противен случай, обектите в Лас Вегас ще останат блокирани от бариери и стратегически насочено осветление, което ще попречи да се наблюдава състезанието от Формула 1.
В писмо, изпратено от F1, се казва: „ Организаторите на Гран при ще положат всички усилия, за да поддържат зрителния достъп от мястото на лицензополучателя до пистата.“
Един от собствениците на казина в Лас Вегас заяви: „Това е шокиращо и безотговорно като се казва на хората, че ще попречат на гледката, ако не им се плати. Изглежда безумно да искат пари за публично събитие, което се провежда по улиците.“
Друг източник добави: „Знам, че собствениците на хотели са недоволни от това и ще се опитат да се разберат за съвместни действия. Има определена граница, която от Формула 1 пресичат. Те казват на някой, който е похарчил милиарди за собствеността си, че затваря The Strip и след това го моли да плати за места. Опитват се да ограничат хората да се наслаждават на надпреварата.“