Слаб старт на сезона за Астън Мартин
Формула 1 навлиза в своята пета глава от сезон 2025 със специална дестинация, уличната писта Джеда в Саудитска Арабия. Писта, която съчетава бързи завои с постоянната опасност от близките стени, където всяка грешка струва скъпо. Това е място, където Фернандо Алонсо е блестял в миналото и където се завръща с намерението да победи.
През 2023 г. испанецът постигна стотния си подиум точно там и дори се бори за победа. През 2024 г. той представи още едно изключително шофиране. Но тази година контекстът е различен. Бахрейн беше болезнено напомняне за реалността, Астън Мартин завърши на предпоследно място по отношение на скорост, пред Заубер, който в крайна сметка беше дисквалифициран. И все пак Алонсо не се отказва. „Няма да се предаваме. Продължаваме да работим, защото всичко може да се случи в състезанията“, повтаряше той убедително през целия уикенд.
AMR25, е далеч от представянето на успешния модел от 2023 г. Колата беше плод на Дан Фалоус, който вече не е част от екипа на Силвърстоун. Първо беше преместен в отбора, а сега направо изчезна от организацията. Символично сбогуване с човека, който създаде колата, която някога разтърси Red Bull. „Имаше три Ред Бул на подиума“, иронизира Хелмут Марко, когато Астън Мартин изглеждаше като копие на машината на Верстапен и Перес. Но представянето рязко спадна и отборът започна промяна.
Сегашният модел няма добро сцепление и е бавен на завоите, въпреки че в Джеда тези недостатъци са сведени до минимум. Това е бърза писта, където Алонсо може да успее да ни изненада.
Самият Фернандо беше ясен: „Вкарването на точки ще бъде много трудно.“ Но той също така е наясно, че Джеда му позволява да се приближи до халфовата линия. Конкуренцията е жестока. Алпин направи крачка напред с ревитализирания Джак Духан, Уилямс е солиден, Карлос Сайнц започва да намира своя ритъм, Хаас продължава да бележи с двете си коли, а Рейсинг Буллс има скоростта да се бори за върха.
В този контекст двукратният испански шампион иска това, от което се нуждае: „Трябва да подобрим колата, трябва да променим нещата“, заяви той направо след състезанието в Бахрейн. И докато Майк Крак признава, че ресурсите трябва да се управляват с оглед на 2026 г., той също така твърди, че екипът знае къде се проваля. „Когато имаме нещо ново, ще го покажем“, обеща шефът на отбора.
Въпреки тона на разочарование, Алонсо отказва да се предаде. Той знае, че Джеда му предлага уникална възможност бърза писта, където неговият стил на шофиране прави разликата. „Не съм доволен от резултатите“, заяви той.
Източник: LA RAZON