Катастрофата на Алонсо и рекордните представяния на Алекс Палу
Миналият уикенд видяхме рязък контраст в света на моторните спортове.
Фернандо Алонсо завърши един от най-лошите си уикенди за годината, като стана 17-ти в Гран При на Белгия, потвърждавайки, че Aston Martin AMR25 все още е далеч от конкурентоспособен на сухи условия. Екипът избра настройка с високо притискане в очакване на дъжд, но след само шест обиколки на мокра писта състезанието завърши на сухо, оставяйки астурийския пилот без темпо или опции.
Алонсо описа състезанието като „много скучно“, без инциденти или реални възможности за изпреварване. Непланирано допълнително спиране го накара да загуби още повече позиции, падайки от 13-то на крайното 17-то място. „Може би не трябваше да спирам, щеше да е по-добре да не го правя“, призна той след състезанието.
Въпреки подобренията на отбора, като например новото предно крило, колата отново беше надмината от по-малки отбори като Williams и Haas, които успяха да спечелят точки. Това е най-разочароващото представяне на Алонсо този сезон, в кола, която се оказа по-малко конкурентоспособна от предшественика си от 2024 г.
Карлос Сайнс също нямаше добър ден. След слаба квалификация, която го остави 15-ти, пилотът реши да стартира от боксовете, за да промени настройките на своя Уилямс, избирайки притискателна сила, предназначена за дъжд. Но времето не беше на негова страна, защото в първите обиколки почти не валя, а останалата част от състезанието беше суха, оставяйки Сайнс с неподходяща кола и без реални опции.
Това не беше правилното решение“, призна пилотът в края на теста. Въпреки че показа солидност в спринтовата надпревара, колата нямаше максимална скорост в неделя, а питстопът беше бавен, което в крайна сметка обрече състезанието му. Той завърши 18-ти, далеч от точките и зад съотборника си Алекс Албон, който успя да отбележи ценно шесто място. Сайнс също призна, че нещо се е объркало в квалификацията: „В Q1 имахме темпото, но във Q2 не можахме да се подобрим. Трябва да анализираме какво се е случи, защото няма ясно обяснение.“
Денят остави повече въпроси, отколкото отговори за испанеца, който очакваше много повече от уикенда след силния си старт в събота. За разлика от Алонсо и Сайнс, името, което се открои, беше Алекс Палу. Испанецът отново блесна в Лагуна Сека с авторитетно представяне, което затвърждава преднината му в шампионата на IndyCar. Пилотът на Chip Ganassi Racing взе осмата си победа за сезона, водейки в 84 от 95-те обиколки.
Въпреки двете прекъсвания с жълт флаг (едното за завъртане на Ериксон 18 обиколки преди края и другото за инцидент с участието на Феручи 10 обиколки преди края), Палу продължи да налага темпото си, без да отстъпва. С тази победа испанецът вече има 589 точки в класирането, в сравнение с 469-те на Пато О’Уорд, който завърши четвърти в Лагуна Сека.
Преднината вече е 121 точки, като остават само три състезания: Портланд (10 август), Милуоки и Нашвил. Убедителната победа в Калифорния поставя Палу много близо до спечелването на четвъртата му титла в IndyCar, третата му за пет години.
Източник: La Razón