Формула 1

Още един удар за Луис Хамилтън

След като тайните зад подписването му бяха разкрити Хамилтън трябваше да понесе още един удар. „90% от Ферари не го искаха…“ Бившият пилот Артурио Мерцарио изрази убеждението си, че британецът все още може да обърне нещата, въпреки че в момента „не се чувства ценен“.

Седемкратният световен шампион и настоящ пилот на Ферари, Луис Хамилтън изрази недоволството си, след елиминирането си във втората квалификация на Гран При на Унгария и завършването си на дванадесето място, за разлика от полпозишъна, постигнат от неговия съотборник Шарл Льоклер. „Аз съм напълно безполезен. Отборът няма проблеми. Те вече видяха, че колата е на полпозишън. Така че може би това, от което се нуждаят, е смяна на пилота“, заяви той.

Този жест на слабост разгърна истинска война срещу пилота, до степен, че мнозина вече не вярват в неговите способности. Докато преди няколко дни 94-годишният Бърни Екълстоун, който ръководеше „големия цирк“ около 40 години до 2017 г., беше директен в изявленията си и призова за пенсиониране на британеца, сега друга легенда на Формула 1 атакува присъединяването му към отбора на Ферари. Миналия февруари се случи скандалът, който напълно революционизира Формула 1. Луис Хамилтън реши да не подновява договора си с Мерцедес, като по този начин изпълни мечтата на всеки пилот от Формула 1: да носи червено. Разговорите бяха прости. Васьор е близък приятел на англичанина, състезавал се е с неговите отбори от Формула 3 и Формула 2 и оттогава поддържат страхотни отношения. Самият Васьор призна, че е разговарял с британеца почти всяка седмица.

След това Хамилтън подписа исторически договор, който му донесе изумителната сума от почти 100 милиона евро (85 милиона британски лири). Тази цифра би включвала приходи от спонсорства, права върху изображението и бонуси. Легенда от Голямата ябълка разкрива какво се крие зад подписването и то май надхвърля пистата.

Договорът на века или маркетингова стратегия?

Артуро Мерцарио беше ясен относно пристигането на Луис Хамилтън в Маранело. 82-годишният италианец, с 57 старта във Формула 1 между 1972 и 1979 г., 11 от които с Ферари, беше откровен по този въпрос. В интервю за Gazzetta dello Sport той разкри, че пристигането на седемкратния световен шампион не е било единодушно. „Това беше търговска операция. Доколкото знам, 90% от персонала на Ферари бяха против това решение“. Ситуация, която щеше да натежи много на британеца, чието представяне не оправда очакванията от началото на сезон 2025. Шести в шампионата при пилотите, бившият пилот на Мерцедес постигна пол позиция и победа в Китайския спринт, като това бяха единствените значителни постижения през първите му месеци в Италия. Той не се чувства ценен или интегриран в отбора на Ферари.

„Когато един пилот не се чувства ценен или напълно интегриран в отбора в преследване на цел, той губи мотивация. Защо да се стреми да спечели три десети от секундата, ако така или иначе просто ще остане на третата редица?“

В Унгария Хамилтън направи коментари, които разкриха неговото разочарование и безпомощност. „Винаги е моя. Аз съм безполезен, напълно безполезен. Отборът няма проблеми, другата кола е на пол позиция, така че смяната на пилота определено е необходима“, заяви англичанинът след квалификацията, в която не стигна до Q3.

„Мисля, че речта му беше, по някакъв начин, иронична. Отношението му, разбира се, не беше това, което бихте очаквали от седемкратен световен шампион. Струва ми се, че Люис се чувства съсипан от Ферари“, заключи Мерцарио. Въпреки тази критична оценка в средата на сезона, Мерцарио вярва, че Хамилтън е далеч от това да се пенсионира. Той смята, че пилотът ще блесне отново, когато има възможност да се бори от първите редици.