Формула 1

Aston Martin отново краде от Red Bull: ключово попълнение по настояване на Нюи

Звездният инженер отново поглежда към миналото, за да сформира „екип мечта“, в който последната част може да бъде Хорнър.

Само с едно състезание, което ще реши най-вълнуващия световен шампионат във Формула 1, в последно време, Aston Martin продължава да оформя своя печеливш проект за 2026 г. Подписването на Адриан Нюи от Aston Martin се превърна в един от най-вълнуващите ходове във Формула 1 през последните години. Официалното напускане на Нюи, след като се присъедини към отбора на Фернандо Алонсо през март миналата година, отбеляза края на една ера за Red Bull и даде надежда на отбора от Силвърстоун, който все още не е намерил правилната формула за подобряване на производителността на автомобила си. Всички очаквания на отбора за 2026 г. са на неговите плещи, а Лорънс Строл не се поколеба да му даде още повече власт, за да завърши проекта си. Адриан Нюи, настоящият главен инженер на Aston Martin, ще стане новият ръководител на британския отбор през 2026 г. и неговите решения са от решаващо значение за амбициозния отбор, който зеленият отбор подготвя.

Истински „отбор мечта“

Целта на Лорънс Строл е да сглоби най-добрия технически екип във Формула 1, за да има най-накрая кола, която да отговаря на амбициите му. За тази цел той вече е добавил други елитни инженери към екипа, като Боб Бел, Анди Коуел и Енрико Кардиле. След това дойде Джайлс Ууд, който пристигна след успешен престой в Red Bull, където беше ключова фигура в разработването на симулационни инструменти заедно с Адриан Нюи, настоящият технически директор на Aston Martin.

Другото важно попълнение беше Джоакино „Джак“

Вино като ръководител на аеродинамиката. Той има солиден опит във F1, като е работил за отбори като Toyota, Red Bull, Renault и, наскоро, Mercedes, където заемаше същата позиция до края на 2024 г. И накрая, отборът затвърди пазарните си позиции с престижното име Марко Файнело. Инженерът от Верона се завръща във Формула 1 след 13 години, въпреки че никога не е губил връзка със света на състезанията, фокусирайки се върху своята специалност, симулацията. Област, която става все по-важна за отборите от Формула 1 след забраната за тестове на писта.

Препоръчан от Енрико Кардиле, Файнело се присъединява към екипа на Силвърстоун като старши консултант. Файнело се присъединява към Ferrari през 1995 г. и две години по-късно се издига до позицията на ръководител на отдела за динамика на превозните средства. Впоследствие той поема поста ръководител на отдела за развитие на производителността, превръщайки се в ключова фигура по време на златната ера на Михаел Шумахер.

Зеленият отбор не спира дотук и сега, в демонстрация на сила от Адриан Нюи, отборът отново привлича таланти от Red Bull. Както съобщава The Race и вече е потвърдено в LinkedIn, Aston Martin наема Пол Фийлд за главен оперативен директор. Фийлд преди това е бил ръководител на производството, веригата за доставки и логистиката в Red Bull. The Race смята това за интересен ход, който показва желанието на Нюи да възпроизведе модела на Red Bull в Aston Martin. Може би най-добрият начин да се постигне това е чрез обединяване на бившия отбор. Фактът, че Нюи стои зад пристигането на Фийлд, отваря отново въпроса дали Хорнър ще последва примера му. „Градинарският“ период на Хорнър приключва едва през първата половина на 2026 г., между първите задгранични състезания и лятната ваканция. След като приключи, той ще може да се завърне във Формула 1, а в момента опцията с Aston Martin отново набира скорост.