Причината Ред Бул да не подпише с Фернандо Алонсо
Шефът на тима на Макс Верстапен дава нови подробности за неуспешното присъединяване на испанския пилот към отбора на Ред Бул.
Сезонът с най-много състезания в историята на Формула 1 приключи на пистата Яс Марина, с Макс Верстапен като шампион. Сезон, белязан от напускането на Хамилтън от Мерцедес и това на Карлос Сайнц от Ферари, но също и от подновяването на договора на Фернандо Алонсо в Астън Мартин. Отсега нататък отборите вече са фокусирани върху подобряването на своите автомобили и новите разпоредби за 2026 г., които ще се стремят да балансират ефективността и конкурентоспособността на пистата, въвеждайки значителни промени в крилата, размерите и активната аеродинамика.
Фернандо Алонсо имаше много трудна 2024 г. Астън Мартин не работеше, колата далеч не беше същата като предходната година и въпреки това той завърши девети в шампионата при пилотите. Фиаско, което според астуриеца се дължи на „липса на развитие“.
Сега пилотът на Астън Мартин, който е обнадежден за бъдещето, отново е в светлината на прожекторите след изявления, направени от шефа на Ред Бул Кристиан Хорнър, който искаше да изясни защо неговият отбор никога не е финализирал подписването на договор с испанеца.
Неуспешно подписване
През последните няколко часа шефът на екипа на Макс Верстапен заяви интереса си към испанския пилот и предостави интересни подробности около събитията, които попречиха на Алонсо да се присъедини към Ред Бул. Според неговите изявления, е имало разговори между двете страни в края на първия етап на Алонсо в Макларън, през 2008 г. Хорнър си спомня, че е пътувал до Мадрид, за да се опитата да се договорят. „Искахме да сключим двугодишен договор, а той беше готов да подпише само за една година“, започна Хорнър, като каза, че е имало възможността Алонсо да се присъедини към Ред Бул, в края на сезон 2008.
„Бяхме убедени, че по това време Алонсо е имал договор с Ферари в задния си джоб. Така че не постигнахме споразумение“, добави той. В крайна сметка, след сезон в Renault през 2009 г., испанецът се озова във Ferrari.
„Ако беше дошъл при нас през 2009 г., може би нещата щяха да са малко по-различни. Дори по средата на сезон 2009 бях убеден, че ако той се качи в нашата кола, щеше да спечели шампионата тази година,” каза Хорнер. „Спомням си, че се срещнахме с него и Ейдриън Нюи на задната седалка, на кола под наем на летище Спа, мисля, че беше около 2011 или 2012 г., за да се присъедини към отбора ни.“ Това обаче отново не се осъществи.
Но нещата не свършиха дотук и Хорнер дори призна за преговори в началото на тази година, въпреки че те така и не се материализираха и през април испанският пилот обяви подновяването на договора си с отбора на Астън Мартин, поне до 2026 г.
Източник: LA RAZON