FIA трябва да опрости правилата
„Наложително е FIA да обмисли опростяване на правилата си за Формула 1, за да се улеснят отборите и самото ръководство“. Това смята шефът на Макларън Андреа Стела.
След завършване на прегледа на ръководната структура на тима, новият директор преназначи бившия спортен директор Гил де Феран на позицията консултант на отбора.
Този ход е продиктуван частично от начина, по който „регулаторната рамка се усложни“. Стела има предвид въвеждането на таван на разходите като един от ключовите фактори.
Новият директор на McLaren заяви пред медиите: „Процесът на иновация и еволюция, който започнахме в отбора, имаше някои приоритети, които определихме относително бързо. Те бяха свързани с техническата област и аеродинамиката.“
Стела продължава: „Но когато започнете да разглеждате който и да е отбор от Формула 1, той е изграден от различни елементи. Всеки от тимовете е достатъчно комплексен и зависи от доста неща. Особено днес, бих казал, че дори регулаторната рамка е станала по-сложна, отколкото в миналото.“
„Помислете за финансовите разпоредби. И така, един елемент, който също трябва да се разгледа, е, че искаме да имаме достатъчно капацитет на ниво лидерство, за да обсъдим всички възможности, които ни се предоставят.“, продължава шефът на McLaren.
„Тъй като отборите са назначили персонал в своите финансови отдели, за да засилят надзора на разходите, за да останат в границите на разходите. От друга страна FIA имаше достатъчно време до октомври 2022 г. да санкционира Red Bull. Наказанието е за превишаване на бюджета от предния сезон.“, смята Стела.
„В тази връзка, мисля, че сега е моментът да се рационализира законодателството.“, продължава директорът на Макларън.
Той се изказа и за правилника на федерацията: „Много е сложен. Доста от нещата трябва да се опростят. Правилникът е сложен за всички страни, както за отборите, така и за самата организация FIA.“
Според Стела времето за решаването на казуси е изключително малко. Шефът на McLaren заяви: „ Замислете се за финансовите разпоредби, както и колко време отнема на FIA действително да провери декларациите и подадените документи. Този процес се забавя за месеци и фактът се признава от самите ръководители на организацията.“
„Всъщност работата и времето за реакция са споделени от всички нас като екипи. Разбира се, ние от McLaren сме за максимално опростяване на правилата.“, смята Стела.
Президентът на FIA Мохамед Бен Сулайем бе обсъдил преди това необходимостта от подобряване на ресурсите, за да се увеличи капацитетът на администрацията, осъществяваща ефективен надзор на техническата и финансова рамка.
Това се дължи и до голяма степен на делото, заведено от тима на Aston Martin. Неговият състезател Фернандо Алонсо първоначално бе наказан в Саудитска Арабия, но впоследствие забавянето с 5 секунди бе отменено. Тогава пилотът на Aston Martin бе санкциониран за начина, по който влезе в бокса.
Тимът на Алонсо пусна обжалване срещу наказанието. В крайна сметка Aston Martin спечели делото, като решението се позова на противоречивостта на правилата. Този прецедент накара ръководните фактори във FIA да декларират, че са „открити за всякакви критики и предложения относно прилагането на правилника.“
В интервюто си пред медиите шефът на McLaren Стела говори главно за натиска, който упражняват отделните отбори, насочен към опростяване на административната дейност във Formula 1.
Освен това новият директор в тима се спря и на желаното опростяване на правилата: „Това е посока, която определено трябва да поемем. На всички отбори е ясно, че по-опростени правила ще доведат до по-малко грешки в състезанията. Не на последно място, подобна промяна ще улесни управлението на отборите.“
„Сега ръководители на отделните тимове изпитват трудности, причинени от сложността на правилника. Мога да кажа, че сегашните регулации са доста по-трудни за приемане, не само от самите отбори, но и от FIA. Днешните правила са по-сложни от тези, които бяха в миналото.“, заключи Стела.